Často kladené otázky
ČO VŠETKO OBNÁŠA VÝMENA STARÉHO KOTLA ZA NOVÝ?
Ak vám v domácnosti doslúži starý nekondenzačný kotol, na výmenu už podobný nekúpite, a to preto, že smernica ErP v EÚ od septembra 2015 obmedzila ich predaj. Sú už totiž považované za energeticky nehospodárne.
- Prevloškovanie pôvodného komína alebo výmenu koaxiálneho horizontálneho komína (turbo prevedenie).
- Kotol je potrebné napojiť na kanalizáciu kvôli kondenzátu ktorý sa tvorí pri spaľovaní. Ak nie je možné samospádom napojiť odvod kondenzátu na kanalizáciu je možnosť prečerpávať kondenzát malým čerpadielkom na to určeným aj do vedľajšej miestnosti kde kanalizačné potrubie existuje.
- Ku kotlu je potrebné pripojiť magnetický filter s odkaľovačom, ktorý zachytáva kal a koróziu kolujúcu vo vykurovacom systéme. Filter chráni samotný kotol na vstupe vykurovacej vody do kotla a čistí celý vykurovací systém
- Pri výmene stacionárneho kotla za kondenzačný je potrebné urobiť priestor na zavesenie kotla na stenu, keď že väčšina kondenzačných kotlov je závesného vyhotovenia. Sú v ponuke aj stacionárne kondenzačné kotle ale len s objemom zásobníka na teplú vodu viac ako 100l
Pri výmene kotla je potrebné počítať nie len s cenou samotného kotla. Príslušenstvo ktoré je potrebné pri výmene použiť je tiež nie nezanedbateľná čiastka. Preto je dobré privolať nás na obhliadku a my vám vytvoríme celkovú kalkuláciu výmeny kotla aj s uvedením do prevádzky.
Výmena kotla je na každej zákazke naceňovaná individuálne. Záleží podľa skutočne použitého materiálu. Pri obhliadke danej inštalácie to vieme uprestniť.
Nie. Prevloškovanie komína robíme my súbežne s výmenou kotla. Po zmontovaní komína a uvedení kotla do prevádzky prekontrolujeme testnosť výfukového aj nasávacieho potrubia analizátorom spalín a vytlačíme protokol o kontrole komína.
Servis kotla je potrebné kvôli bezpečnosti a spoľahlivosti robiť pravidelne každý rok. Tak tiež to prikazuje vyhláška 508/2009 Z.z. na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci Pri servise dokážeme včas zistiť problém ktorý by mohol v budúcnosti poškodiť zariadenie, alebo by mohol vykazovať poruchu práve počas vykurovacej sezóny.
V prípade poruchy sa snažíme prísť čo najskôr. Záleží podľa toho kde sa technici daný deň pohybujú. Poruchy sú vždy uprednostnené pred servisom kotla. Podľa servisnej zmluvy ktorá je uzatvorená medzi nami a výrobcom zriadenia by sme mali prísť na poruchu do 48 hodín od nahlásenia počas pracovných dní. Počas víkendov a štátnych sviatkov zatiaľ pohotovosť nezabezpečujeme , ale vieme v prípade mrazov prísť naj cez víkend alebo sviatok. Zákazníci ktorý si robia poctivo a pravidelne servis sú vždy uprednostnený.